چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۵

‎کانون صنفی معلمان ایران‎'s Profile Photo
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: نگاه امنیتی از معلمان برداشته شود
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در آستانه هفته معلم گفت که انتظار ما این است که وزارت آموزش و پرورش و دولت توجه بیشتری به صنف معلمان داشته باشد و با نگاه امنیتی به مسائل صنفی آنان نگریسته نشود.
عبدالوحید فیاضی روز دوشنبه پیرامون اینکه در آستانه هفته معلم و کارگر تعدادی از معلمان و کارگران مانند اسماعیل عبدی در زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند، اظهار داشت: “آقای عبدی در کشور ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرده بود؛ او می توانست خواسته های خود را بصورت صنفی پیگیری کند، اگر هر کدام آن ها خواسته هاشان را بصورت صنفی پیگیری کنند نظام باید نسبت به آن ها انعطاف به خرج دهد”.
وی ادامه داد: “معلمان حق دارند از حلقوم خود فریادشان را بزنند؛ در اسلام همه حق دارند و این طبیعی است که در چارچوب مناسبات نظام اسلامی ابراز عقیده کرده و از حقوق خود دفاع کنند”.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: “هنگامی که حقوق معلمان در جامعه تضییع می شود و شان وی حفظ نمی شود باید فریادگری داشته باشد؛ که می تواند خود و یا نمایندگانشان باشد”.
نماینده مردم محمودآباد و نور اضافه کرد: “اگر فقط این دلیل بازداشت شده اند قطعا برخورد با معلمان را جایز نمی دانیم؛ به هر حال معلمان در جامعه اسلامی باید جایگاه ممتاز داشته باشند و از سایر کارکنان و کنشگران سازمانی و کسانیکه در جامعه نقش آفرینی می کنند محترم تر، شایسته تر و قابل تقدیرتر هستند، چرا که آن ها انسان سازند بنابراین حقوق آن ها باید پاسداری شود و اگر فریادی در این راستا زده می شود باید این فریاد شنیده شود”.
فیاضی تاکید کرد: “انتظار ما این است که وزارت آموزش و پرورش و دولت توجه بیشتری به صنف معلمان داشته باشد و با نگاه امنیتی به مسائل صنفی آنان نگریسته نشود”.
وی در پایان عنوان داشت: “بنده بعنوان یک معلم احساس می کنم که حق معلمان تضییع می شود و هنوز هم احیا نشده است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر