یکشنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۵

بیــانیه جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی در حمایت از بیانیه فراگیر دانشجویان

Bijan Fathi Moalem Tabeedi
بیانیه جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی در حمایت از بیانیه فراگیر دانشجویان
درک و حل مطالبات برحق دانشجویان بدون درک و حل مطالبات برابری خواهانه معلمان، کارگران، پرستاران و زنان و سایر اقشار جامعه در حوزه های مختلف میسر نخواهد شد؛ چرا که این مطالبات، خواسته‌های اکثریت جامعه است؛ اکثریتی که خواهان برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه و انسانی هستند.
 جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی و فعالان صنفی معلم با امضای بیانیه ای حمایت خود از بیانیه فراگیر (صنفی /آموزشی ) دانشجویان ایران ،اعلام کردند.در بخشی از این بیانیه امده است :
"166 آذر ، روز دانشجو را به شما تبریک می گوییم . ما به عنوان جمعی از فعالان صنفی جنبش معلمان ایران از بیانیه "فراگیر دانشجویان ایران به مناسبت روز دانشجو" حمایت می کنیم و معتقدیم این کنش شما به عنوان یک حرکت جدی، در راستای استقلال دانشگاه و از جمله مطالبات صنفی و آموزشی شما است؛ زیرا باور داریم بین مسئله و مطالبات مدرسه و دانشگاه پیوندی عمیق وجود دارد . از سویی می دانیم شرایط فعلی در دانشگاه تنها به سود اقلیتی برخوردار است و نگران آینده دانش آموزان و فرزندان خود هستیم. شما به درستی در بیانیه خود بر حقوق پایه دانشجویان و از رهگذر آن به حقوق اساسی جامعه در حوزه آموزش تاکید نموده اید و این رمز فراگیر شدن خواسته های بر حق شماست."
 دراین بیانیه ضمن حمایت از خواسته های صنفی اموزشی دانشجویان از همه معلمان ایران، دانشجویان رشته های دبیری دانشگاه های فرهنگیان، اساتید دانشگاه و کنشگران مستقل مدنی و تشکل های صنفی و آموزشی و مدنی خواسته شده که از بیانیه فراگیر دانشجویان حمایت کنند. از نظر امضا کنندگان این بیانیه "درک و حل مطالبات برحق دانشجویان بدون درک و حل مطالبات برابری خواهانه معلمان، کارگران، پرستاران و زنان و سایر اقشار جامعه در حوزه های مختلف میسر نخواهد شد؛ چرا که این مطالبات، خواسته‌های اکثریت جامعه است؛ اکثریتی که خواهان برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه و انسانی هستند."
 بیانیه فراگیر دانشجویان که از طرف شوراهای صنفی دانشجویان سراسر کشور صادر شده است با استقبال چشمگیر دانشجویان و تشکلهای دانشجویی و همچنین تشکلهای کارگری و برخی کانونهای صنفی معلمان مواجه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر