چهارشنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۹۴

فیلم مستند با من بجنگ 1394 - فیلم سینمایی ایرانی Fight Me - Documentary...

اردیبهشت 1394 فیلم مستند « با من بجنگ » ساخته خشایار مصطفوی 

..... « آینــــه چون نقش تو بنمود راست  ......... خــــود شکن ، آیئنه شکستن خطــــاست 

.... مستند با من بجنگ با پرسشی آغاز میشود و با هشداری بپایان میرسد !
مهمترین پرسش فیلم این ایت که ، چه شد که ایرانیان به موقعیت اسفناک امروزی رسیدند ، و آیا ما رو بسوی آینده ای مختوم قدم بر میداریم ؟ فیلم ساز در طول 97 دقیقه فیلم مستندش بشما پاسخی نمی دهد ، دغدغه او طرح پرسش و یا نمایش یک تاریخ زنده است . تاریخی که اینبار نه توسط کارشناسان و یا سیاستمداران و احتمالأ دولتمردان ، بلکه توسط مردم عادی چون من و شما روایت میشود ! .. مردمیکه روزانه با آنها سروکار داریم ، مردمی که یا گلایه مند هستند و یا ستایشگــــر !
مردمی غرق در افکار « پارادوکس » گونه خویش ، که هریک قطعه ای از قطعات متعدد « پازلی » را میسازند که به جرئت می توان تصویری از جامعه کنونی ایران را در آن دید ، مردمی با همه بیم ها ، امید ها و نومیدی های خویش .
مستند بدون اینکه راه حلی در مقابل مخاطب خود قراردهد ، اورا با موقعیت خطرناک فعلی روبرو میسازد . موقعیتی که مخاطب را با انبوه سئوالات تنها میگذارد و اورا به « فکر کردن » وا میدارد .
دیدن این فیلم مستند در شرایط فعلی که در اسفند ماه پیشرو " انتخابات " مجلش شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار میشود ، و مطابق سنت جاری در حکومت و شیوه ولایتمداری ولی فقیه که ، جامعه را بدو بخش " خودی " و " نه خودی " تقسیم نموده ، باز هم شاهد حضور مخالفین نظام و حکومت در پای صندوق های مهندسی شده آرا خواهیم بود . 
چـــــرا مردم مـــا علیرغم این همه معضلات و مشکلات و استبداد بی امان دستگاه بیت رهبری و تمامیت خواهی سپاه پاسداران  باز در نمایش « انتخابات فرمایشی » حضور پیدا میکنند و مشروعیت ظاهری بدین استبداد می بخشند ، خــود سئوالی بی جواب است ، که شاید آیندگان برای آن پاسخی بیابند !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر