پنجشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۴

از زندان وکیل آباد مشهد
نامه هاشم خواستار به مسئولین قوه قضائیه 

به نام خداوند جان وخرد
ریاست محترم قوه ی قضائیه و زیر مجموعهء آن .. تا ریاست محترم بند 1/6 که من در ان زندان هستم. احتراماً اینجانب ، سید هاشم خواستار ، معلم بازنشسته  و نماینده معلمان در کانون صنفی فرهنگیان خراسان به استحضار می رسانم که هم اکنون در زندانی عمر سپری می کنم که مسائل ابتدائی حقوق زندانی رعایت نمی شود.

 الف) تغذیه ی زندانیان                   
1- یک انسان در شبانه روز باید 5 تا 6 مرتبه میوه بخورد که در حالت خوشبینانه زندان هر دو ماه یک نوبت میوه می دهد. یعنی ما زندانیان  استاندارد در شبانه روز میوه میخوریم. ( عملاً میوه را مزه می کنیم )
2- هر انسانی برابر استاندارد F.A.O در شبانه روز به ازاء هر کیلوگرم یک گرم پروتئین باید مصرف کند که نصف آن پروتئین حیواني باشد. ( اسید آمینه های لازم در پروتئین حیوانی وجود دارد ) ولی غذای زندان جمعاً کمتر از 2 گرم پروتئین حیوانی دارد یعنی  پروتئین حیوانی لازم برای هر فرد. و از طرفی اینجانب در قرنطینهء زندان دیدم که نه تنها هیچگونه ماده ی غذایی اضافه نمی آمد بلکه زندانیان آخر شب نان از همدیگر گدایی می کردند و مقدار زیادی نان از فروشگاه زندان توسط زندانیان خریداری می شد و این نشان می دهد که مقدار انرژی که به هر زندانی می رسد کمتر از 2500 کالری سازمان F.A.O می باشد.
3- مواد معدنی و ویتامین ها عمدتاً از میوه ها و سبزی ها تأمین می شود که غذای زندان همانطور که گفته شد فاقد سبزی و میوه می باشد.
4- نتیجتاً مرتب زندانیان مریض شده و هزینه های درمانی زیادی به سازمان زندان تحمیل شده و انسان ها سالم به زندان آمده و با امراض جسمی و روانی گوناگون و معلول به خانه بر می گردند و یا می میرند. چنانچه این جیره ی غذایی به مدت یک ماه به موش های آزمایشگاهی داده شود مطمئناً در اثر سوء تغذیه خواهند مرد. همانطور که زندانیان تاکنون در اثر سوء تغذیه مرده اند.

ب) استرس
1- آنطور که زندانیان ابراز می دارند آمار زندانیان بیش از سیزده هزار است که در خیلی از قسمت های زندان هر انسان کمتر از یک متر مربع مساحت دارد که این مساحت برای یک رأس گوسفند در طویله است. در بند قرنطینه و بند 4 و بند 5 بخاطر کمبود جا به صورت کتابی بسیار فشرده می خوابیدیم در 5/3 متر طول 12 نفر می خوابیدیم. یعنی هر نفر یک موزاییک 30 سانتی متری داشتیم.
2- اعدام زندانیان به صورت مرتب و دسته جمعی صورت می گیرد و در هیچ نشریه و رادیو و تلویزیون و حتی تلویزیون مداربسته ی زندان منعکس نمی شود. اثرات بسیار سوئی نه تنها برای زندانیان که برای کارمندان زندان داشته و در آینده باعث مشکلات روحی و روانی و سرطان برای آنها خواهد شد.
3- کتک کاری و ضرب و شتم شدید زندانیانی که به هر دلیل به وسیله ی نیروهای گارد ویژه صورت می گیرد باعث فشار های روحی و روانی بر تمام زندانیان و کارمندان زندان و سربازان شده که در ایجاد جامعه ی نا سالم و تداوم این جامعه ی ناسالم بسیار مؤثر است.
4- استفاده از گاز اشک آور و فلفل برای زندانیان به اصطلاح شرور که سایر زندانیان نیز بی نصیب نمی مانند، تألمات روحی شدیدی برای زندانیان و کارمندان زندان ایجاد کرده که اثرات سوء آن بر روی خانواده و جامعه بسیار شدید است.
5- دیدن یا شنیدن زندانیانی که مرتب بر اثر فشار های درونی و روحی خودزنی و خودکشی و ---- لبهایشان را سنجاق و یا می دوزند که اثرات سوئی بر جامعهء زندان و جامعهء بیرون از زندان می گذارد.
6- دیدن زندانیان مریض جسمی یا روحی که باید در بیمارستان و یا در بهزیستی  و یا در خانه شان پرستاری و نگهداری شوند و دیدن زندانیانی که نزدیک بیست سال و یا بیشتر است در زندان می باشند .
7- علاوه بر جمعه، سایر روز های تعطیل ، زندانیان نه تلفن و نه ملاقات دارند و عملاً زنداني دوبله تنبیه و زندان برایش در روز های جشن تبدیل به ماتم سرا می شود.
8- صادرات چین به مقدار قابل توجه حاصل تولیدات زندانیان می باشد و زندانیان ما فقط عمر به بیهوده گی می گذرانند.
9- هپاتیت و ایدز در بین زندانیان وجود دارد بدون اینکه آموزش های لازم جهت عدم گسترش به دیگران داده شود. شپش که بیداد می کند.
10- مسلماً تعداد زیادی از زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی به علت استرس ها و تألمات روحی به انواع بیماری ها از جمله فشار خون دچار می شوند. آیا بر روی کارمندان زندان بی تأثیر است؟!! ( خوشا آنان که هر از بر ندونند. )
11- مقاله ای خواندم که یکی از اسرای فرانسوی در زندان آلمان نازی با دادن انگشترش به نگهبان در ازای روزی چند قطره آب لیمو جانش را نجات داده بود. آیا این زندان انسان را به یاد زندان های آلمان هیتلری نمی اندازد درحالیکه از آن زمان نزدیک هفتاد سال گذشته و دنیا خیلی پیشرفت کرده است؟
12- دنیای دموکراسی راه حل های بسیار گسترده ای ارائه داده است آیا نمی شود با اختصاص هزار هکتار زمین و ده حلقه چاه عمیق و سایر تأسیسات در ده کیلومتری مسهد گوشت و میوه و گندم ولبنیات و... زندانیان را تأمین و انسان های سالمی به خانواده ها تحویل داد؟!! ( من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید ، قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید.)
13- آیا این زندان اسلامی است؟!! آیا این زندان انسانی است؟!! یعنی بعد از 32 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد تعداد و نحوه ی اداره ی زندان برازنده ی جمهوری اسلامی است؟!! ( خوابتان آشفته مباد )
14- زندانیان سیاسی معمولاً خاطراتشان را می نویسند. شما چه احساسی خواهید داشت که این خاطرات را فرزند یا نوه ی شما خوانده و به شما بگوید بابا یا پدربزرگ تو در زندان چه نقشی داشته ای؟!! آیا گفتن این که من مأمور بودم و معذور ، کفایت می کند؟!!
15- در یک کلاس معلم در صورت قبولی بالا یا مردودی زیاد تشویق یا تنبیه می شود. با رتبه ی اول تعداد زندانیان و اعدام ها و نحوه ی اداره ی زندان ها که ذکر خیرش رفت چه کسانی باید تنبیه شوند حتما مانند سقوط هواپیماها که مقصر اصلی خلبان ِ مرده است، اکنون هم مقصر اصلی زندانی است؟!!
16- حاصل کلام- از هیجده بهمن 88 تا این تاریخ 6/4/89 یعنی در مدت نزدیک به 5 ماه تنها دو نوبت است که فروشگاه زندان میوه آورده است. ما که حاضر هستیم پول میوه و سود آن را نیز بدهیم چرا این کار را نمی کنند؟!!( از طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرما ما را مس کنید )


زندان وکیل آباد مشهد  معلم بازنشستهء عاشق- سید هاشم خواستار6/4/89

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر